Playmobil Ofte Stillede Spørgsmål
- Hvordan kan jeg bestille?Vælg varen som du ønsker at bestille i Onlinebutikken og klik på knappen ‘i indkøbsvogn’ for at lægge den i din indkøbsvogn. Klik på ‘Se indkøbsvogn’ for at se indholdet af bestillingen og eventuelt lave ændringer. Du kan fjerne en vare ved at klikke på krydset ud for varen. Når du er tilfreds med bestillingen klik da på ‘Kasse’ for at gå videre til betaling og forsendelse og således afslutte din bestilling. Derefter kan du registrere dig og oprette en konto, så du gemmer alle dine oplysninger, eller du kan som gæst få bestillingen sendt uden at oprette en konto. Du kan vælge at få pakken leveret på en anden adresse end fakturaadressen. Det kan du tilpasse under overskriften ‘Forsendelsesadresse’ (trin 1).
- Kan jeg tilføje noget eller ændre i bestillingen, jeg lige har afgivet?Så snart du sender din onlinebestilling bliver den overgivet til vores forsendelsessystem. Når den er i vores forsendelsessystem kan der desværre ikke foretages ændringer i bestillingen. Før du bekræfter og betaler bestillingen, får du derfor igen indholdet af bestillingen at se. Her har du så mulighed for eventuelt at slette eller tilføje produkter.
- Den vare, jeg vil købe, er lige nu ikke tilgængelig i de Onlinebutikken, hvad gør jeg?Det er muligt, at din valgte vare endnu ikke er på markedet eller er ved at blive produceret. Hvis du vil holdes informeret om tilgængeligheden af produktet, kan du klikke på ‘Tilføj påmindelse’. Så modtager du automatisk en e-mail, så snart varen kan bestilles. Hvis du har registreret dig, kan du også finde disse oplysninger i 'Min konto' under 'Produktpåmindelse'. Hvis en vare endnu ikke er på markedet, er det nogle gange muligt at afgive en pre-ordre. Så modtager du automatisk varen i hjemmet efter releasedatoen.
- Kan jeg bestille telefonisk?Det er desværre ikke muligt at bestille telefonisk. Du kan hurtigt og nemt afgive din bestilling i onlinebutikken.
- Jeg har ikke modtaget bekræftelse på min bestilling. Er min bestilling modtaget?Når du har bekræftet din bestilling, sendes der en bekræftelsese-mail Det kan dog ske, at der er en tastefejl i din e-mailadresse, så mailen ikke kan sendes. Tjek også altid de uønskede mails i din mailboks, måske er mailen havnet der. Det kan dog også være, at der er sket en fejl i forbindelse med bestilling/betaling. For at være sikker på at din bestilling er korrekt registreret, er det bedst at kontakte vores serviceafdeling, som du kan nå via Kontakt på startsiden i butikken.
- Kan jeg få min bestilling indpakket som gave?Det kan desværre ikke lade sig gøre at få varen indpakket som gave.
- Jeg vil gerne bestille Playmobil i stort antal. Er det muligt?Vi vil gerne gøre dig opmærksom på, at vores onlinebutik udelukkende sælger til privatpersoner. Hvis du som forhandler vil købe Playmobil, skal du kontakte vores serviceafdeling, som du kan kontakte via kontaktformularen. De videregiver din forespørgsel til vores Sales-team, som hurtigt vil kontakte dig.
- Jeg har modtaget en faktura uden beløb på. Hvordan kan det være?Hvis du vælger at få din bestilling leveret på en anden adresse end faktureringsadressen, så medsendes der en følgeseddel med denne forsendelse. På følgesedlen findes der ingen prisangivelse. Fakturaen, med priser, sendes efterfølgende til den opgivne faktureringsadresse.
- Hvad skal jeg gøre, hvis min pakke er beskadiget ved modtagelse?Hvis din pakke, selv om der er sørget godt for den, er beskadiget ved levering, kan du afvise at modtage den. Hvis du konstaterer skaden efter modtagelse, så beder vi dig om at meddele dette til vores serviceafdeling inden for 24 timer. Du kan kontakte serviceafdelingen via kontaktformularen. Gem alle varer og emballage indtil du har modtaget en reaktion som løser problemet. Hvis du straks medsender et foto af de beskadigede varer samt emballagen, kan behandlingen klares hurtigere.
- Jeg bor ikke i Danmark. Kan jeg alligevel bestille hos jer?Desværre kan du kun bestille via vores danske onlinebutik, hvis du bor i Danmark. På startsiden i vores internationale website www.playmobil.com, kan du vælge det land, hvor du bor, så du kan afgive din bestilling via den lokale PLAYMOBIL butik.
- Kan jeg til min bestilling af reservedele tilføje andre varer?Alle tilbudte varer i vores onlinebutik (Regulært sortiment, Playmobil Plus, Licensartikler, Bundels og reservedele) kan kombineres til én bestilling i indkøbsvognen. Tag venligst hensyn til at den længste leveringstid overtages for at sende ordren komplet.
- Jeg mangler dele i mit nye PLAYMOBIL sæt; hvordan kan jeg få disse manglende dele?
Først og fremmest undskylder vi for de manglende dele i din nyanskaffelse. For enden af hver pakkelinje vejes æskerne, og ved den mindste afvigelse fra standardvægten frasorteres æskerne. Derfor er det næsten umuligt, at æsker forlader produktionen uden at være komplette. Kontakt vores kundeservice via vores kontaktformular. Du skal dog sørge for, at klagen når frem til os senest 10 hverdage efter køb. De komplette garantibetingelser finder du i Tilbageleveringer, refusioner og erstatninger.
- Jeg har en defekt del i mit nye PLAYMOBIL sæt; hvordan får jeg en ny del?Først og fremmest undskylder vi for den defekte del i din nyanskaffelse. PLAYMOBIL gør sit bedste for, at det kun er produkter af den allerbedste kvalitet, som sendes til forbrugeren. Hvis der i dit køb alligevel findes en defekt del, bedes du kontakte vores kundeservice via kontaktformularen. Du skal dog sørge for, at din klage når frem til os senest 10 hverdage efter køb. De komplette garantibetingelser finder du i Tilbageleveringer, refusioner og erstatninger.
- Jeg har mistet en del; kan jeg bestille et nyt eksemplar?Med Playmobil® Online Reservedelsservice kan du hurtigt og nemt bestille reservedele. Du kan enten vælge de fornødne dele på produktsiden i vores PLAYMOBIL® Onlinebutik og lægge dem i din indkøbsvogn, eller du kan bruge vores reservedelsfinder for at søge reservedelen. Når du bruger vores reservedelsfinder bedes du have det 8-cifrede reservedelsnummer ved hånden. Du finder det på samleanvisningen. PLAYMOBIL kan levere reservedele til sæt, som højst er 4-5 år gamle. Det er muligt, at der stadig kan leveres ældre reservedele, men det beror på lageret. For mere information om dette bedes du kontakte vores Kundeservice via kontaktformularen.
- Hvorfor er nogle referencer ikke pakket i de velkendte blå æsker?Som fabrikant af mærkelegetøj lægger vi stor vægt på kvaliteten, sikkerheden, designet og præsentationen af vores produkter. Det er derfor vores førsteprioritet at tilbyde legetøj med høj legeværdi og et godt pris/kvalitetsforhold. Alle produkter markeret 'leveres i plastposer' er en del af Direct Service-sortimentet. Disse produkter er designet til at supplere eller udvide de større sæt, f.eks prinsesseslottet, til den lavest mulige pris. Herved tager vi også hensyn til krav/ønsker fra vores fans verden over. For hurtigt at kunne tage hensyn til disse ønsker, og for at holde prisen lav, har vi valgt ikke at pakke disse produkter i de velkendte blå æsker.
Betalen
- Hvordan kan jeg betale i Onlinebutikken?Betaling i Onlinebutikken kan foretages via Trustly, Paypal, kreditkort (American Express, Visa, Mastercard) eller Google Pay. Vi bruger Ayden, så din betaling sker inden for et sikkert miljø.
- Hvordan betaler jeg med kreditkort (American Express, Visa, Mastercard)?Hvis du vælger at betale med kreditkort, vil du blive bedt om at udfylde dit navn, kreditkortnummer, udløbsdato samt den 3-cifrede sikkerhedskode (bag på kortet). Sørg for at du indtaster dit navn nøjagtigt som det er skrevet på kortet. Din betaling vil straks blive godkendt, så du med det samme ved, om betalingen er godkendt, og din ordre er blevet bekræftet.
- Hvordan fungerer betaling med Paypal?Paypal er en sikker måde til at betale online. Forbind din bankkonto eller kreditkort til din PayPal-konto og betal med nogle få klik. Servicen fra Paypal er helt gratis, og der er ingen gebyrer tilknyttet. Quick Checkout knappen fra PayPal i indkøbsvognen fører dig direkte til dit eget PayPal-miljø, hvor du kan afslutte betalingen, og ordren bliver sendt til den af PayPal kendte adresse.
- Hvordan fungerer betaling med Google Pay?Google Pay er den hurtige og enkle måde til at betale online uden din pengepung. Du skal kun tilføje et bankkort til din Google-konto på din telefon og bekræfte bestillingen via din telefon. Google Pay er kun tilgængelig for Android-apparater.
- Hvordan fungerer betaling med Trustly?Trustly er en sikker måde til at betale online. Hos Trustly betaler du med dine egne bankoplysninger (men på Trustly checkout). Ved checkout vælger du Trustly som betalingsmåde, og du vælger derefter egen bank. Inde i dit eget bankmiljø kan du verificere betalingen med en e-reader, kode eller lignende.
Forsendelse & Returneringer
- Hvad er leveringstiden for min bestilling?PLAYMOBIL sender din bestilling fra Onlinebutikken med forskellige kurertjenester. Du kan vælge at få din pakke leveret til din hjemadresse eller en anden adresse. Hvis du ønsker at modtage pakken på en anden adresse, bør du huske at angive navnet, som står på brevsprækken på denne adresse. UPS planlægger leveringsruten. Vi har derfor slet ingen indflydelse på tidspunktet for leveringen af din online ordre. Du kan kontrollere status for din forsendelse via Track&Trace-tjenesten. Når din ordre afsendes, modtager du en e-mailbekræftelse fra UPS. Leveringer sker mandag til fredag, undtagen helligdage. PLAYMOBIL gør sit bedste for at levere bestillinger fra den regulære Onlinebutik inden for 3-5 hverdage, men se den mest aktuelle leveringstid på produktdetaljesiden eller i indkøbsvognen. Leveringer af bestillinger via vores Online Reservedelsservice tager lidt længere tid, og bliver, alt efter pakkens størrelse, leveret til hjemmet af UPS eller PostNL. PLAYMOBIL gør sit bedste for at levere bestillinger fra Reservedelsservice inden for 4-5 uger, men se den mest aktuelle leveringstid på produktdetaljesiden eller i indkøbsvognen. Leveringstiden kan forlænges, hvis der er angivet forkerte adresseoplysninger. Tjek derfor også altid oplysningerne om forsendelsesadressen, inden du bekræfter bestillingen.
- Hvad koster forsendelsen?Forsendelses- og håndteringsomkostningerne for en ordre fra den almindelige onlinebutik er 99,00 DKK for levering til hjemmet eller 79,00 DKK for levering til et UPS Access Point for ordrer under 1000 DKK. Ordrer på almindelige sæt med en værdi højere end 1000 DKK sendes gratis. For ordrer fra Online Reservedelsservice afhænger forsendelses- og håndteringsomkostningerne af købsbeløbet. Mere information om dette kan findes under overskriften 'Online Reservedelsservice'. For kombinerede ordrer af almindelige varer og enkelte dele vil der blive opkrævet et gebyr på 50,00 DKK, uanset værdien af denne ordre.
- Modtager jeg oplysninger om min forsendelse?Hvis du har angivet en e-mailadresse, da du oprettede din konto, så sendes der en informations e-mail til dig fra vores kurer, så snart din pakke står klar til transport. Denne bekræftelse indeholder bl.a. sporingsnummeret på din bestilling. Via 'Min konto' under overskriften ‘Ordrehistorik’ kan du også finde al information om denne bestilling. Hvis du her klikker på ‘Vis UPS-leveringsinformation’ kan du se statussen for forsendelsen.
- Kan jeg spore min pakke?Efter at have modtaget dit sporingsnummer via e-mail, kan du følge din pakke på vores kurers hjemmeside.
- Kan jeg få min ordre leveret til en anden adresse?Det er muligt at få leveret din pakke til en anden adresse end faktureringsadressen. Udfyld venligst den valgte leveringsadresse i 'Trin 1 forsendelse' under bestillingprocessen. Hvis du vil have pakken sendt til din arbejdsplads, skal du huske at anføre virksomhedens navn. Tag også højde for at leveringsadressen skal være i det samme land som faktureringsadressen.
- Tilbyder PLAYMOBIL også ekspreslevering?Vi tilbyder standardforsendelse med UPS inden 3-5 hverdage. Af logistiske grunde kan vi desværre ikke tilbyde ekspreslevering. Hvis du har brug for et PLAYMOBIL produkt inden for meget kort tid, så anbefaler vi, at du handler hos en lokal PLAYMOBIL forhandler. Se Store locator for en forhandler i nærheden af dig.
- Jeg var ikke hjemme, da min bestilling skulle afleveres, hvad nu?Hvis du ikke er hjemme, vil UPS enten aflevere pakken hos naboen eller et afhentningssted i nærheden. Der efterlades information i din postkasse. Du kan også altid spore din bestilling via ‘Ordrehistorik’ under din konto.
- Ret til ophævelse, hvad betyder det?Ved køb af produkter har du mulighed for at ophæve overenskomsten uden angivelse af årsag. Ophævelsestiden udløber 14 kalenderdage efter dagen hvor du eller en af dig anvist tredje person (undtagen transportøren), fysisk får produktet i besiddelse. Hvis du vil gøre brug af denne ret, skal du sende de uåbnede artikler komplet med alle dertil hørende tilbehør og instruktioner til den af os oplyste adresse. De direkte omkostninger til returneringen af varerne sker for egen regning. Du bedes vedføje ophævelsesformularen, som du finder her. Således kan vi hurtigere og nemmere behandle din returnering. Så snart vi har modtaget din returnering, bliver du kontaktet af serviceafdelingen. Det betalte beløb overfører vi senest 30 dage efter, at købet er annulleret. Komplet information om retten til ophævelse finder du i Tilbageleveringer, refusioner og erstatninger.
Playmobil produkter og reservedele - Generelt
- I hvilket størrelsesforhold laves PLAYMOBIL?Vores basisfigur er lavet i størrelsesforholdet 1:25 og måler 7,2 cm. Vi har brugt et voksent menneske med en højde på 1,80m som reference. Alle andre PLAYMOBIL-elementer (bygninger, udstyr osv.) er lavet så de matcher vores figurer, men for at gøre legen lettere er dette størrelsesforhold ikke altid overholdt. Hvis dette størrelsesforhold overholdes for alle vores produkter, vil nogle elementer være for små for at et barn kan lege med det på en ordentlig måde (f.eks. et marsvin). Andre artikler bliver endda for store (f.eks. en byggekran).
- Fra hvilken alder kan mit barn lege med PLAYMOBIL?Der er angivet en aldersgruppe på hver æske, som den er beregnet til. Baseret på visse kriterier (tilstedeværelsen af små dele, legemåde, etc.) afgør vores udviklingsteam om en artikel er egnet til en bestemt aldersgruppe. En legetøjsdel som et barn på 2-3 år har svært ved at lege med, medfører bare frustration. Hvert barn udvikler sig naturligvis forskelligt, og forældrene skal også selv kontrollere om noget er egnet til deres barn.
- Kan jeg vaske mit PLAYMOBIL?Vi anbefaler at rengøre PLAYMOBIL dele af plast i hånden med lunkent vand og mildt opvaskemiddel. Skyl godt med rent vand og lad delene tørre. Rengør ikke PLAYMOBIL legetøj i en opvaskemaskine- eller vaskemaskine, og lad det ikke tørre i en mikrobølgeovnen eller ovn. Plastdele med klistermærker må kun rengøres med en fugtig klud. Stofdele skal bare tørres af med en tør klud. Elektriske dele, så som motorer, batterirum, ledninger, må kun tørres af med en tør klud.
- Hvorfor ændres produktsortimentet regelmæssigt?PLAYMOBIL forsøger kontinuerligt at bringe et varieret udbud. For at gøre det tilføjer vi jævnligt nye super spændende sæt til vores sortiment, mens andre bliver udfaset Vi forsøger at tilbyde et så varieret udbud af temaer og produkter, hvor der findes noget sjovt for enhver.
- Hvilke nye temaer kommer der i den nærmeste fremtid? På legetøjsmessen i Nürnberg (Tyskland) præsenteres i foråret de nye temaer for det pågældende år. Vi præsenterer også vores nye katalog i denne anledning. Til efteråret udgiver vi et nyt katalog fyldt med flotte ting. Dette katalog kan du downloade via linket i fodteksten.
- Kan jeg lime dele der er gået i stykker? Hvilken lim skal jeg bruge?Vores legetøj er designet i henhold til vores velkendte monteringskoncept. PLAYMOBIL's legeværdi er i høj grad baseret på muligheden for at opbygge og skille konstruktionerne ad. Af samme grund, og fordi børn kan komme til at røre ved limen, fraråder vi at lime de forskellige elementer. Vi kan derfor heller ikke give dig råd om, hvilken lim du skal bruge. Vidste du, at PLAYMOBIL giver en garanti på 2 år på produkterne, på betingelse af at købsbeviset kan forevises? I løbet af denne periode kan du bede om en erstatningsdel hos vores serviceafdeling. Når garantiperioden er udløbet, kan du stadig anmode om en erstatningsdel, men da mod betaling. Du kan kontakte serviceafdelingen via kontaktformularen. De komplette garantibetingelser finder du i Tilbageleveringer, refusioner og erstatninger.
- Hvor kan jeg finde priserne på reservedele?For de mest efterspurgte reservedele kan du finde priserne via overskriften ‘Find reservedele’, og du kan tilføje dem til din indkøbsvogn med det samme. For at søge efter reservedele skal du bruge det 8-cifrede reservedelsnummer, som kan findes på samlevejledningen. Hvis du ikke har samleanvisningen ved hånden til at finde reservedelsnumrene, råder vi dig til at se under overskriften ‘Samleanvisninger’. Her kan mange af vores samlevejledninger nemlig downloades gratis.
- Delene til min PLAYMOBIL er misfarvede, hvordan er det muligt?Det kan ske, at PLAYMOBIL-dele bliver misfarvede. Dette kan skyldes uhensigtsmæssig opbevaring. Hvis de udsættes for UV-lys, kan det ændre farven, for eksempel kan hvide dele blive lidt gullige. Når delene først er blevet misfarvede, kan det desværre ikke lade sig gøre at få den oprindelige farve tilbage.
- Hvordan kan jeg vide, om mit køretøj kan udvides med en RC fjernbetjening?Det er angivet både i vores kataloger og på emballagen om et køretøj kan udvides med en fjernbetjening. På nedenstående microsite finder du en oversigt over de nyere køretøjer, der kan kombineres med en RC fjernbetjening, og her kan du også downloade samleanvisninger - https://rc-modul.playmobil.com.
- Hvor kan jeg købe de store PLAYMOBIL-figurer?Under PLAYMOBIL Roadshows og arrangementer i butikker udstilles der store dukker i næsten naturlig størrelse. Disse dukker og dyr er udelukkende lavet til sådanne arrangementer, og de er desværre ikke til salg.
- Hvor kan jeg finde information om PLAYMOBIL FunParks?PLAYMOBIL har nogle forlystelsesparker i mange lande verden over. I PLAYMOBIL FunParks kan børnene leve sig fuldt ud i gigantiske PLAYMOBIL dekorationer. De kan krybe ind under huden på pirater og riddere, ... og på den måde opleve store eventyr. Børnene tilskyndes til at give kreativiteten frie tøjler og virkelig more sig. Mere information om vores PLAYMOBIL FunParks kan du finde i fodteksten under 'Info / Virksomhed'.
Playmobil produkter og reservedele - Specielt
- Kan alle fartøjer udvides med RC-undervandsmotor 7350?RC-undervandsmotoren passer ikke til alle fartøjer. På nedenstående microsite finder du en oversigt over de nyere fartøjer, der kan kombineres med RC-undervandsmotoren, og her kan du også downloade samleanvisningerne - https://rc-modul.playmobil.com.
- Kan vi på samme tid lege med flere både, der har en RC-undervandsmotor?For at gøre det muligt at lege med flere RC-styrede både, skal man koble hver undervandsmotor en for en til sin fjernbetjening ifølge vejledningerne på side 8. Det gør det muligt at organisere en regatta med dine venner.
- Kan jeg på samme tid køre med flere køretøjer, der er udstyret med fjernbetjeningen 6914?For at gøre det muligt at lege med flere RC-styrede køretøjer, skal man koble hver motor en for en til sin fjernbetjening ifølge vejledningerne på side 8. Nu kan du race med dine venner.
- Min RC fjernbetjening reagerer ikke længere, hvad skal jeg gøre?PLAYMOBIL forsøger at drage omsorg for at det kun er produkter af højeste kvalitet, der kommer ud til forbrugerne. Derfor er defekter en undtagelse. Hvis din RC fjernbetjening ikke længere reagerer, skal du gøre følgende: Åbn batterirummet og fjern batterierne, se efter om metalkontakterne er rene. Hvis de ser lidt matte ud, eller der er ligesom lidt pulver/støv på dem, skal du gøre dem rene med en tør klud eller sandpapir. Kontrollér om batterierne i motoren og fjernbetjeningen er tilstrækkeligt ladet op. Hvis de ikke er, skal du udskifte dem eller lade dem op, hvis batterierne er genopladelige. Vær opmærksom på polariteten når batterierne isættes (+/-). Både motoren og fjernbetjeningen er udstyret med et kvartsmodul. Dette modul sørger for, at fjernbetjeningen kan styre motoren. Kvartsmodulets frekvens kan kendes på en farvekode. Sørg for at begge dele af RC har kvartsmoduler med samme farve. Kontrollér også lige ledninger og stik for at sikre, at alt er korrekt forbundet. Hvis det ikke hjælper, så kontakt vores serviceafdeling. Du kan kontakte serviceafdelingen via kontaktformularen. De komplette garantibetingelser finder du i Tilbageleveringer, refusioner og erstatninger.
- Min infrarøde fjernbetjening reagerer ikke længere, hvad skal jeg gøre?PLAYMOBIL forsøger at drage omsorg for at det kun er produkter af højeste kvalitet, der kommer ud til forbrugerne. Derfor er defekter en undtagelse. Hvis din infrarøde fjernbetjening ikke længere reagerer, skal du gøre følgende: Åbn batterirummet og fjern batterierne, se efter om metalkontakterne er rene. Hvis de ser lidt matte ud, eller der er ligesom lidt pulver/støv på dem, skal du gøre dem rene med en tør klud eller sandpapir. Kontrollér om batterierne i motoren og fjernbetjeningen er tilstrækkeligt ladet op. Hvis de ikke er, skal du udskifte dem eller lade dem op, hvis batterierne er genopladelige. Vær opmærksom på polariteten når batterierne isættes (+/-). Tjek lige, om motoren og fjernbetjeningen er synkroniseret korrekt. Har du sat strømforsyningen korrekt i, inklusive batteripakken i køretøjet? Efter 5 minutter går IR-køretøjet i standby (strømforsyningen blinker ikke længere). For at gøre det køreklar igen skal der igen sættes en strømforsyning med batteripakke i. Hvis det ikke hjælper, så kontakt vores serviceafdeling. Du kan kontakte serviceafdelingen via kontaktformularen. De komplette garantibetingelser finder du i Tilbageleveringer, refusioner og erstatninger.
- Hjulene på min IR-styrede bil blokerer, hvad kan jeg gøre?Styringens overbelastningssikring er aktiveret. Bevæg forakslen frem og tilbage, indtil den klikker fast.
- Min undervandsmotor sejler baglæns, hvad gør jeg forkert?Batterierne er sandsynligvis sat forkert i. Vær opmærksom på korrekt polaritet når batterierne isættes (+/-).
- Min RC-bil kører baglæns i stedet for fremad og til venstre i stedet for til højre. Hvordan kan det være?Måske er bakkontakten nr. 6 eller 7 ikke indstillet korrekt. Brug venligst de to små kontakter som sidder ovenpå den smalleste side af senderen til at justere RC-bilen korrekt. Du kan også se oplysninger om det i samleanvisningen.
- Jeg har problemer med min RC-undervandsmotor 5536, kan I hjælpe mig?Måske kan disse praktiske tips være til hjælp med undervandsmotoren. Når legen begynder: Monter batterirummet med batterierne under motoren. Anbring fjernbetjeningen med udsparingen 6 (se samleanvisningen) vinkelret på undervandsmotoren Hold knap 2 på fjernbetjeningen inde (se samleanvisning) til lysdioderne 3, 4 og 5 (se samleanvisning) lyser. Det kan vare nogle sekunder. LED 3 og 4 lyser grønt, LED 5 lyser rødt. Afstem nu fjernbetjeningen til undervandsmotoren ved at trykke forbindelses-knap 7 (se samleanvisning) ind i nogle sekunder til lysdiode 5 lyser grønt: Det kan vare nogle sekunder. Nu kan undervandsmotoren monteres under skibet. Når legen slutter: Sluk for fjernbetjeningen og kobl batterirummet fra motoren for at afbryde strømforsyningen. Når du gør det, undgår du, at batterierne aflades. Se samleanvisningen for yderligere vejledning.
Teknisk support til webstedet
- Hvordan kan jeg registrere mig med en kundekonto?På butikkens startside klikker du på Min PLAYMOBIL og 'Opret en konto nu' og udfylder dine basisoplysninger. Derefter kan du bestille.
- Jeg har glemt min adgangskode, hvad skal jeg gøre?Hvis du ikke længere kan huske din adgangskode og har brug for hjælp, klik da på 'Glemt adgangskode?', så sendes du videre til vores Adgangskode-assistent. Indtast din e-mail/dine login-oplysninger her, så modtager du en e-mail, så oplysningerne kan indstilles på ny. Hvis du ikke kan huske din e-mail/dit login, skal du kontakte vores webmaster via kontaktformularen.
- Jeg har glemt min e-mail/mit login, hvad skal jeg gøre?Hvis du ikke kan huske din e-mail/dit login, skal du kontakte vores Webmaster via kontaktformularen.
- Hvordan kan jeg ændre min adgangskode?
- Jeg vil ændre mit navn/min adresse i min konto, kan det lade sig gøre?Det kan du selv ændre i din konto. Klik i 'Min konto' på overskriften ‘Adresseliste’, og nu vises alle tidligere brugte adresser. Du kan klikke på dem for at slette, ændre eller bruge som hovedadresse.
- Mens jeg er ved at oprette en konto, får jeg en melding om, at mine oplysninger allerede er kendt, hvordan kan det være?Dine oplysninger eller e-mailadresse har tidligere været brugt til en tilmelding i denne butik. Du behøver altså ikke registrere men med det samme logge ind med de tidligere brugte oplysninger. Har du glemt dine oplysninger? Klik da på ‘Glemt adgangskode?’
- Jeg har problemer med at se på sitet og/eller afgive en bestilling. Hvad nu? For at bruge vores onlinebutik optimalt, skal du tillade cookies i din browser. Instrukser desangående kan vi desværre ikke give, da de er forskellige fra den ene udbyder til den anden. Du kan roligt kontakte din internetudbyder desangående. Ved problemer med indlogning eller andre funktioner er det praktisk at slette cookies af og til. Instrukser desangående kan vi desværre ikke give, da de er forskellige fra den ene udbyder til den anden. Du kan roligt kontakte din internetudbyder desangående. Har du udfyldt alle de felter, der skal udfyldes? Playmobil gør brug af et af de mest pålidelige sikkerhedssystemer på internettet: SSL (Secure Socket Layers). Hvis du bruger en ældre browser, er det umuligt at lægge forbindelse til serveren. Vi anbefaler derfor at installere den nyeste version af browseren. Betaling skal ske inden en vis tidsfrist, efter at du har bekræftet bestillingen i vores Playmobil onlinebutik. Hvis dette tidsrum overskrides, bliver bestillingen ikke husket. Under betaling må du absolut ikke klikke på browserens Tilbage-knap, for så går du af bestillingsvinduet.
- Jeg vil slette min konto, kan jeg det?Via ‘Min konto’ kan du under overskriften ‘Slet konto’ selv slette den.
Juridiske oplysninger og sikker handel
- Hvilken garanti yder PLAYMOBIL?PLAYMOBIL tillægger stor vægt på kvaliteten, sikkerheden, designet og præsentationen af vores produkter. Fokuseringen på kvalitet og sikkerhed begynder allerede i udformningsfasen. Vores produkter opfylder både de europæiske og amerikanske sikkerhedsstandarder for legetøj, og bliver testet i alle stadier af produktionen af et uafhængigt institut nl.LGA Til trods for vores fokus på kvalitet kan det være, at vores produkter viser tegn på slitage. Vi kan ikke garantere absolut holdbarhed, fordi holdbarheden også afhænger af visse eksterne faktorer (slitage i forbindelse med leg, opbevaring). På alle vores produkter yder vi 2 års garanti fra den dag, hvor produktet er købt eller leveret. Garantien omfatter gratis erstatning eller reparation af den defekte reservedel, på betingelse af at købsbeviset kan forevises. De komplette garantibetingelser finder du i Tilbageleveringer, refusioner og erstatninger.
- Ret til ophævelse, hvad betyder det?Ved køb af produkter har du mulighed for at ophæve overenskomsten uden angivelse af årsag. Ophævelsestiden udløber 14 kalenderdage efter dagen hvor du eller en af dig anvist tredje person (undtagen transportøren), fysisk får produktet i besiddelse. Hvis du vil gøre brug af denne ret, skal du sende de uåbnede artikler komplet med alle dertil hørende tilbehør og instruktioner til den af os oplyste adresse. De direkte omkostninger til returneringen af varerne sker for egen regning. Du bedes vedføje ophævelsesformularen, som du finder her. Således kan vi hurtigere og nemmere behandle din returnering. Så snart vi har modtaget din returnering, bliver du kontaktet af serviceafdelingen. Det betalte beløb overfører vi senest 30 dage efter, at købet er annulleret. Komplet information om retten til ophævelse finder du i Tilbageleveringer, refusioner og erstatninger.
- Hvilke oplysninger har I om mig?De oplysninger, du selv har givet i forbindelse med bestilling, såsom navn, leveringsadresse og e-mailadresse. De oplysninger brug vi, så vi kan levere din bestilling til rette tid og på rette sted. Alle oplysninger, du har givet i vores onlinebutik, gemmer vi i vores database. Den er sikret ved hjælp af de mest moderne teknikker. Når du logger ind på kontoen, kan du let se, hvilke oplysninger vi har gemt, f.eks. adresse, ordrehistorik og ønskelister. Her kan du også se og evt. ændre privacy-præferencer. Vil du gerne vide mere om, hvordan vi behandler dine oplysninger? Læs mere om det i vores Fortrolighedspolitik.
Kontakt
- Hvordan kan jeg kontakte PLAYMOBIL?PLAYMOBIL Serviceafdelingen er klar til at hjælpe dig. Du kan komme med dine spørgsmål og bemærkninger via kontaktformularen. Med hensyn til alle spørgsmål om garanti, reservedele, samleanvisninger for sortiment og din bestilling kan du kontakte serviceafdelingen. Spørgsmål, bemærkninger eller forslag i forbindelse med vores websites eller vores PLAYMOBIL Onlinebutik kan du fremkomme med til vores Webmaster.